نمایشگاه‌های مبل بدون‌ مجوز، راه ورود محصولات بی‌کیفیت به اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این نمایشگاه ۲۰۰ مشارکت کننده در قالب ۱۰۱ غرفه از استان های اصفهان، تهران، یزد و خراسان رضوی فعال در زمینه های مبلمان خانگی (راحتی، کلاسیک و مدرن)، سرویس خواب و سرویس نهارخوری، پارچه و کاور مبل و خدمات وابسته برای ارایه بهترین های خود حاضر شده اند.
این نمایشگاه در ۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی تا ۴۵ دی ماه میزبان بازدیدکنندگان است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان پیش از آغاز رسمی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، گفت: متأسفانه برخی فرمانداری های شهرستان های استان در خصوص ممانعت از برگزاری نمایشگاه های بدون مجوز، همکاری لازم را نداشته اند.
محمد مجیری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های بدون مجوز به صنایع کشور لطمه می زند، اظهار کرد: به دلیل بُعد مسافت و تقاضای واحدهای صنفی معتبر و فعال، مجوز نمایشگاهی برای برخی شهرستان های استان صادر می شود اما در برخی شهرستان ها این گونه نیست و انتظار ما همکاری مسئولان شهرستان ها در جلوگیری از برگزاری چنین نمایشگاه هایی است.
وی ادامه داد: ورود محصولات بی کیفیت دیگر استان ها به اصفهان در قالب نمایشگاه های بدون مجوز، هم به واحدهای صنفی و هم به مصرف کنندگان به عنوان حلقه آخر زنجیره مصرف ضربه خواهد زد

شهرک مبل اصفهان در انتظار ورود سرمایه گذار خارجی
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد: در نمایشگاه های بدون مجوز، در صورت شکایت خریداران و اعلام نارضایتی آنان از کیفیت ارایه شده، مرجعی برای پاسخگویی وجود ندارد و در صورتی که در نمایشگاه های تحت نظارت اتحادیه و سازمان صنعت و معدن، پاسخگویی لازم انجام خواهد شد.
وی با اشاره به طرح ایجاد شهرک مبل در اصفهان، افزود: در این خصوص منتظر تصمیم نهایی سرمایه گذار خارجی هستیم تا در صورت امکان با جذب سرمایه گذار خارجی این پروژه را به پیش ببریم همچنین شهرداری بهارستان نیز پیشنهاد واگذاری زمینی را در خصوص این پروژه مطرح کرده است.
مجیری بیان کرد: در صورت احداث این شهرک نیز مشکل وجود نمایشگاه های بی رویه مرتفع خواهد شد و علاوه بر این بحث ساماندهی مشاغل در خیابان شریف اصفهان، قابل حل است.
وی اضافه کرد: با توجه به رشد صنعت مبلمان در سال های اخیر، گسترش فرهنگ مبل نشینی و تنوع طلبی خانواده ها در خصوص تغییر دکوراسیون و مبلمان منزل، نیاز به تعدد محصولات با کیفیت و متنوع در این زمینه بیشتر احساس می شود و با توجه به ظرفیت گسترده صنعت مبل در استان اصفهان انتظار می رود سطح کیفی محصولات ارتقا یابد و با استفاده از تجهیزات به روز و تکنولوژی های موجود، قدرت رقابت این تولیدات رو به افزایش رود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: صنعت مبلمان باید علاوه بر بازارهای داخلی به صادرات نیز توجه بیشتری داشته باشد همان گونه که کشور ترکیه طی مدت کوتاهی توانست از صنعت مبل ایران پیشی بگیرد.

پرونده قطور نمایشگاه های بدون مجوز و نگرانی اتحادیه
رئیس اتحادیه صنایع مبل اصفهان نیز در این نشست، گفت: وجود نمایشگاه های بی رویه و بدون مجوز، ریشه خط تولید را خواهد خشکاند.
حجت ا… پور حقانی با بیان اینکه همه نمایشگاه ها باید تحت نظارت سازمان صنعت و معدن باشد، اظهار کرد: وقتی مرجع برگزارکننده یک نمایشگاه مشخص نیست، خریدار چگونه می تواند اعتماد کند و یا در صورت بروز مشکل، مطالبه خود را از چه کسی پیگیری خواهد کرد؟
وی تأکید کرد: تولیدکنندگان مبل به جای تضعیف نمایشگاه های داخلی باید در نمایشگاه های خارج از کشور شرکت کنند به ویژه آنکه کشورهای همسایه بازار خوبی برای تولیدات ایرانی است.
رئیس اتحادیه صنایع مبل اصفهان گفت: اتحادیه مبل اصفهان یک پرونده ۳۵۰ صفحه ای از پیگیری موضوع نمایشگاه های بدون مجوز در دست دارد که نتیجه مکاتبات با دستگاه ها و سازمان های مختلف است که متأسفانه گاه حتی پلمب این نمایشگاه ها بسیار دیرهنگام و زمانی صورت می گیرد که سودجویان منافع خود را کسب کرده و مردم این تولیدات بی کیفیت را خریداری کرده اند.
رئیس کمیسیون نظارت اتحادیه مبل اصفهان نیز با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنایع مبل و دکوراسیون خانگی از یکم تا چهارم دی در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان، اظهار کرد: مشارکت کنندگان این دوره از نمایشگاه از فیلترهای مختلف گذر کرده اند.
پروانه کسب ۷۵۰ واحد مبل سازی در اصفهان
محمد وکیلی با تأکید بر اینکه از بخش زیادی از کارگاه های غرفه داران نمایشگاه امسال بازدید به عمل آمده، افزود: مشارکت کنندگان در نمایشگاه مبل باید تخصص لازم را دارا بوده و تولیدات با کیفیت ارایه کنند.
وی گفت: در استان اصفهان حدود ۳ هزار واحد فعال در این صنعت وجود دارد که تاکنون برای دریافت پروانه کسب، اقدام نکرده و یا تخصص لازم را ندارند که این واحدها برای دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای به اداره کار و تعاون معرفی می شوند.
رئیس کمیسیون نظارت اتحادیه مبل اصفهان با تأکید بر اینکه بازرسان اتاق اصناف واحدهای بدون پروانه را معرفی می کنند، گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۵۰ واحد، موفق به دریافت پروانه شده اند.
بازرس اتحادیه مبل اصفهان با بیان اینکه هم اینک ۷۵۰ واحد مبل سازی دارای پروانه کسب است، گفت: در راستای تشویق و تقویت واحدهای مبل ساز حرفه ای و متخصص در اصفهان در مدت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه صنعت مبل و دکوراسیون خانگی از نام های تجاری معتبر استان و واحدهای مشتری مدار که به سمت طرح های نو حرکت کرده اند، تجلیل به عمل می آید.
وی بیان کرد: در صورتی که طراحان مبل طرح خود را به ثبت برسانند، بازرسان می توانند هر نوع تقلید یا کپی برداری بدون مجوز از طرح آنها را به صورت قانونی پیگیری کنند

فهرست
سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ