مبل ۲ میلیارد تومانی در برج میلاد

مبل ۲ میلیارد تومانی در برج میلاد
انتشار عکسی از یک دست میز و صندلی دو میلیاردی در برج میلاد، به سرعت در شبکه‌های پخش شده و با واکنش های مختلفی مواجه شده است، اما واقعا ماجرای این مبلمان گران قیمت چیست؟
این میز و صندلی پرسروصدا شامل شش صندلی و یک میز ناهارخوری است که چندی پیش حدود ۶۶۰هزار دلار یا نزدیک به ۲ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
مدیر اجرایی برج میلاد در رابطه با ماجرای این مبل گران‌قیمت می‌گوید: «این میزوصندلی‌ها از همان اول برای فروش به این نمایشگاه نیامده و صرفا جهت بازدید در برج قرار گرفته است.»

مجتبی خشایار فرد ادامه می دهد: «این نمایشگاه توسط اتحادیه صنایع دستی کشور راه اندازی شده و همچنین مبل مورد نظر برای صادرات تولید و فروخته شده است.»
ماجرا از این قرار است که این میزوصندلی‌های قیمتی، فقط چند روزی میهمان نمایشگاه صنایع دستی برج میلاد بوده و هنر دست «رسول معتمدی» استاد نگارگری خوش‌ذوق اصفهانی هستند.
این استاد هنرمند اصفهانی پیش از این عنوان کرده بود که با همکاری دوست هنرمندش «علی شاه‌میوه» استاد خاتم‌کاری این میز و صندلی‌ها را طراحی کرده‌ است. این دو هنرمند پیش از این هم با همکاری هم و با تلفیق دو هنر خاتم‌کاری و نقاشی آثار ماندگاری خلق کرده‌اند.
اوج هنر این دو استاد در آخرین اثر آن‌ها خود را نشان می‌دهد؛ وقتی که این دو با تلفیق هنرهای خاتم، معرق و منبت و به سفارش یک مشتری آمریکایی میز و صندلی معروف را تولید می‌کنند.
جالب اینجاست که خود مشتری آمریکایی از این دو هنرمند می‌خواهد که تاریخ ادوار مختلف ایران را روی این میز و صندلی‌ها طراحی کنند؛ بنابراین ما با میزوصندلی‌هایی مواجه می‌شویم که تاریخ ایران را در خود جای داده‌اند. هخامنشی،ساسانی، سامانی، سلجوقی، صفوی و پهلوی شش دوره تاریخی است که با علائم مخصوصشان روی این مبلمان طراحی شده‌اند. هخامنشیان با نماد تخت جمشید و آخرین دوره تاریخی نیز با نماد میدان آزادی طراحی شده‌ است.

فهرست
سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ