صنعت مبل نیازمند حمایت از تولید داخلی و سرمایه ایرانی

رشد فرهنگ شهرنشینی ، حرکت به سمت زندگی مجلل و توجه ویژه به مبلمان منزل و به سبب آن بهره گیری از امکانات مختلف از جمله مبل ، مواردی است که باعث شده بازار مبل رونق گیرد. اما این روزها بنا به دلایلی بازار مبل دچار رکود شده که نسل فردا به منظور بررسی این موضوع گفت و گویی با رییس اتحادیه صنایع مبل اصفهان صورت داده است که در ادامه می خوانید:
تحریم ها بر بازار مبل سایه انداخته است
حجت الله پورحقانی رییس اتحادیه تولید و فروش مبل اصفهان در خصوص نقش تحریم ها بر باراز مبل در کشور گفت: تحریم ها تاثیر زیادی بر همه چیز به ویژه بر کار ما داشته است به طوریکه مواد اولیه کالا، پارچه، فنر و … همگی از خارج از کشور خریداری می شود. از طرفی پارچه ای را که از ترکیه خرید می کردیم در شرایط فعلی به صورت دست دوم با هزینه بیشتری می خریم.

تنوع جنس و قیمت های متفاوت
پورحقانی از وجود جنس های متنوع در اصفهان خبرداد و گفت: بازار مبل اصفهان از تنوع زیادی برخوردار است به گونه ای که به یک بازرا جهانی تبدیل می شویم چرا که تولیدات ما بسیار خوب است اما به خاطر قدیمی بودن ابزار آلات نمی توانیم تولیداتمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم. وی همچنین در خصوص قیمت های متفاوت موجود در بازار افزود: قیمت اجناس به کیفیت آن کالا بستگی دارد به عنوان مثال ممکن است پارچه مبلی بسیار گران خریداری شده باشد به طبع قیمت آن مبل هم بیشتر می شود بنابراین هرچه کیفیت جنسی مرغوب تر باشد قیمت آن هم افزایش می یابد.

ورود اجناس خارجی به کشور و حمایت از تولید ملی
رییس اتحادیه صنایع مبل اصفهان در خصوص ورود مبل و اجناس خارجی به کشور گفت: در حال حاضر ورود اجناس خارجی به کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و دلیل آن افزایش نرخ دلار است. وی در پاسخ به سوال خبرنگار نسل فردا پیرامون وضعیت تولید داخلی و ملی تصریح کرد: اگر چه در سال حمایت از تولید ملی به سر می بریم اما می توان گفت کسی این امر را اجرا نمی کند چرا که با دست خالی و بدون پشتوانه و کمک مالی نمی توان کاری پیش برد و باید شعار را کنار بگذاریم و به عمل برسیم.

نحوه نظارت و کنترل بر فعالان بازار مبل
این مقام مسوول در خصوص نحوه نظارت و کنترل بر فعالان بازار مبل گفت: از طریق مجمع امور صنفی بازرسان زیادی هستند که به صورت مستمر بر نحوه کار فعالان این صنف نظارت دارند و علاوه بر آن بازرسان اتحادیه نیز به صورت منطقه بندی هر ۱۵ روز یکبار وضعیت بازار را کنترل و نظارت می کنند. وی همچنین اذعان داشت: مردم می توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۶۶۳۵۰۴۹ اعلام کنند تا پیگیری و رسیدگی شود.

عدم حمایت های دولتی از صنعت مبل
پورحقانی از مشکلات بازار مبل اصفهان سخن گفت و افزود: زمانی که نرخ ها افزایش می یابد قدرت خرید مردم نیز کاهش می یابد و این امر باعث رکود بازار مبل می شود. وی ضمن گلایه از بی توجهی دولت و مسوولین گفت: دولت تا به حال عملا هیچ حمایتی نکرده است و می طلبد دولت با مسوولین اتحادیه ها همکاری کند و به آنها بیش از پیش اهمیت دهد. وی همچنین اضافه کرد: انتظار داریم دولت به کارگزاران کمک کند چرا که سرمایه ها روبه زوال می رود وی در پایان گفت: اگر نرخ ها کاهش یابد می توانیم تولیدات را به کشورهای دیگر صادر کنیم و ایران به یکی از بزرگ ترین و مناسب ترین کشورهای تولید کننده مبل تبدیل شود.

فهرست
سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ