تکنولوژی مبلمان ایرانی۴۰ سال عقب‌تر از دنیا/ سایه مبل درجه ۴ چینی در کشور

رئیس اتحادیه مبلمان اصفهان:
تکنولوژی مبلمان ایرانی۴۰ سال عقب‌تر از دنیا/ سایه مبل درجه ۴ چینی در کشور
خبرگزاری ایمنا: رئیس اتحادیه مبلمان اصفهان گفت: صنعت مبلمان اصفهان از سال ۸۷ به این طرف بر تولیدات داخل تکیه داشته و اکنون فقط ۴۰ درصد در تامین چوب و پارچه وابسته به واردات است.
حجت الله پورحقانی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه خوشبختانه صنعت مبلمان کشور طی چند سال اخیر معطوف به تولیدات داخل بوده است، اظهار داشت: متاسفانه اکنون در بحث تامین پارچه و چوب که بیشتر وارداتی بوده دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه ایران به دلیل نداشتن درخت کافی توان تامین چوب مورد نیاز صنعت مبلمان را ندارد، تصریح کرد: بیشتر چوب های مورد استفاده صنعت ملبمان کشور روسی و چینی است.
رئیس اتحادیه مبلمان اصفهان با بیان اینکه در تامین پارچه مورد نیاز مبلمان نیز وابسته به واردات هستیم، تاکید کرد: اکثر پارچه های مورد استفاده در صنعت مبلمان از کشور ترکیه وارد می شود و در صورت پیشرفت تکنولوژی توان تولید پارچه در ایران وجود دارد.
وی با یادآوری اینکه از سال ۸۸ به این طرف واردات مبلمان چینی کاهش یافت، متاسفانه برخی از بازرگانان و نه تولیدکنندگان، اقدام به واردات مبلمان درجه ۴ چینی کردند که شاید این مصنوعات حدود ۵ یا ۷ ماه کارایی داشت.
پورحقانی بزرگترین مشکل صنعت مبلمان داخل را نبود ابزارآلات مدرن دانست و تاکید کرد: به دلیل نبود تکنولوژی نوین مبل ایرانی ۴۰ سال از دیگر کشورها همچون ترکیه عقب تر است.
وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان مبلمان، یادآور شد: برای تطبیق کارگاه های مبلمان با تکنولوژی روز دنیا دولت باید با باز نگه داشتن دست تولیدکنندگان و تخصیص وام های کم بهره از این صنعت حمایت کند.
رئیس اتحادیه مبلمان اصفهان همچنین بر ضرورت همکاری کمرگ در ترخیص مواد اولیه مبلمان تاکید کرد.
وی همچنین در خصوص برپایی نمایشگاه مبلمان، اظهار داشت: رشد کمی و کیفی نمایشگاه ها در گروی رشد بازار است و این دو موضوع ارتباطی مستقیم و ۱۰۰ در صد با یکدیگر دارند.
پورحقانی با اشاره به این که برای جذب برترین برندهای ایران در این نمایشگاه مذاکرات و رایزنی هایی صورت گرفته است، افزود: دولت باید اتحادیه ها را در این زمینه یاری کند چرا که وقتی اتحادیه ها و اقتصاد نمایشگاهی رشد کند، اقتصاد کل کشور رونق خواهد یافت.
وی با اشاره به ظرفیت های هنر صنعت مبل در اصفهان، تأکید کرد: نمایشگاه این صنعت در اصفهان می تواند در جذب برندهای کشوری و رونق تولیدات ملی بسیار موفق عمل کند

فهرست
سؤالات خود را در واتس اپ از ما بپرسید
ارسال از طریق واتس اپ